image

تبدیل شبکه های اجتماعی به مهمترین ابزار توسعه کسب و کار

تبدیل شبکه های اجتماعی به مهمترین ابزار توسعه کسب و کار

مدیران شرکت های مختلف بدنبال گسترش ارتباطات خود از راه های مختلف هستند.نخها  آنها با افزایش بازه ی ارتباطات خود، می خواهند سهم بیشتری از بازار و سود آن بدست آورند. اما آشنایی با شبکه های اجتماعی راهکاریست برای دسترسی و ارتباط با مشتریان جدید و جذب آنها و نمیتوان برای همه ی این کسب و کارها از یک شیوه ی ثابت استفاده کرد.ابزارهای متفاوتی برای داشتن فعالیتی مستمر در شبکه های اجتماعی وجود دارد. همچون تلگرام که دنیای جدیدی به روی ایرانیان گشوده است تا مشتریانشان را با شناخت بیشتری دنبال کنند و ارتباطی سازنده میان آنها و کاربران شکل بگیرد. اما اینستاگرام این روزها با وجود بروزرسانی های بسیار کارآمد و فعالیت مخاطبان بیشمارش بسیار می درخشد و نادیده گرفتن آن ممکن است شما را از هدفتان دور کند. در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید به نحو احسن از آنها استفاده کنید.

استفاده از تصاویر برای جلب توجه

استفاده‌ی هرچه بیشتر از محتوای تصویری می‌تواند اعضای گروه را به سمت شما جذب کند. در گروه‌های فیسبوک نیز تصاویر منتشرشده در فید شما نمایش داده خواهند شد و کاربران جدید را به گروه جذب می‌کنند. علاوه بر انتشار تصاویر به‌صورت مستقیم، می‌توانید لینک اشتراک تصاویر خود در اینستاگرام را در گروه منتشر کنید. این کار باعث افزایش اعضای صفحه شما در اینستاگرام نیز می‌شود.

تعیین هدف مشخص برای گروه

هدف خود از تشکیل گروه را از همان ابتدا مشخص کنید. مشخص کردن اهداف به کاربران می‌گوید چه نوع محتوایی در گروه منتشر کنند. اهداف مشخص‌شده باید نوعی علاقه‌مندی مشترک بین اعضای گروه باشند تا از بحث‌های بیهوده در گروه جلوگیری شود. به بیان دیگر، اهداف باید در جهتی باشند که همه‌ی اعضا برای اشتراک علایقشان مشتاق باشند.

فعال بودن اعضا در گروه

شبکه‌سازی در اصل به معنای ارتباط متقابل است. مدیر تیم و اعضای آن باید فعالیتی کامل در گروه داشته باشند و به سؤالات و نیازهای کاربران پاسخ دهند. تا زمانی که خود شما فعالیتی مستمر در گروه نداشته باشید، نمی‌توانید انتظار مشارکتی خیره‌کننده از کاربران دیگر داشته باشید. پرسیدن سؤال‌های کاربردی یکی از فعالیت‌هایی است که باید در نظر داشته باشید. گروه را با این نوع سؤال‌ها فعال نگه دارید و سعی کنید همه‌ی افراد را در بحث‌ها شرکت دهید.

فراموش نکنید که تشکیل گروه‌ها برای افزایش کاربران و ارتباط مستقیم و هدفمند با آن‌ها است. از هر موقعیتی برای جذب کاربران جدید استفاده کنید و پس از جذب، به‌خوبی رفتارهای آن‌ها را زیر نظر داشته باشید و از بازخوردهایشان به نفع سازمان خود استفاده کنید.

دیدگاه خود را بیان کنید